ZSE ul.Sobieskiego 6 83-200 Starogard Gdański tel./fax +48 (58) 56 222 49 e-mail: szkola@zse.com.pl

KULTURA ZAWODU

 

ZASADY UBIEGANIA SIĘ O PRACĘ

1.      Zadbaj o swoje oceny - około 50 procent pracodawców przywiązuje wagę do tego jak kandydat radził sobie w trakcie nauki

2.      Poznaj prawdziwy świat - odbyte w czasie nauki (szkoła, studia) praktyki lub zajęcie na pół etatu pokażą pracodawcy, że doświadczyłeś już profesjonalnej pracy i wiesz, czego się po niej spodziewać. 

3.      Komunikacja interpersonalna - bez względu na to, jaką ścieżkę kariery wybierzesz - od pielęgniarki do programisty komputerowego - niezbędne okażą się umiejętności sprawnego komunikowania się w mowie i w piśmie.

4.      Kontakty - większość absolwentów uzyskuje pracę za pośrednictwem znajomych - nie poprzez ogłoszenia prasowe. Sporządź listę własnych kontaktów (wykładowców, rodziny, przyjaciół) i staraj się systematycznie ją rozszerzać poprzez uczestnictwo w różnego rodzaju targach, konferencjach, itp. 

5.      Zaprzyjaźnij się z komputerem - żyjemy w erze informacji. Powinieneś wykazać się dobrą znajomością komputera w zakresie odpowiadającym wymaganiom interesującej cię branży.

6.      Przedstaw jak najlepszy życiorys - CV powinno być spójnym, przyjaznym czytelnikowi, pozbawionym błędów, łatwym do przejrzenia jednostronicowym dokumentem.

7.      Szukaj informacji - poświęć wystarczającą ilość czasu na zdobycie jak najpełniejszej wiedzy na temat interesującego cię przedsiębiorstwa. Wykorzystaj w tym celu dobrodziejstwa Internetu. 

8.      Posłuż się przykładami - użycie konkretnych przykładów, pochodzących z praktyk czy z uczelni, przy odpowiedziach na pytania dotyczące doświadczenia, dają pracodawcy jaśniejszy i pełniejszy obraz twoich zalet i umiejętności. 

9.      Pamiętaj o uśmiechu - co prawda uśmiechanie się na "gorącym krześle" nie przychodzi łatwo, ale pomyśl, że może być ono odebrane jako odzwierciedlenie twojego entuzjazmu w stosunku do firmy i stanowiska. Potencjalny pracodawca może utożsamić niezadowoloną minę z brakiem zainteresowania.

10.  Okaż wdzięczność - pisemne podziękowanie, poprzedzone telefonem lub bezpośrednią rozmową, podkreśla twoje zainteresowanie stanowiskiem i przedsiębiorstwem.

Źródło:http://www.tu.kielce.pl