Jak siê uczyæ, ¿eby siê nauczyæ?

Wzrost tempa ¿ycia, ci±gle zmieniaj±ce siê warunki ¿ycia i pracy, innowacje wymagaj± od nas ci±g³ego uczenia siê. Nie jest to wiêc tylko umiejêtno¶æ potrzebna w szkole, ale w ca³ym naszym ¿yciu. Wa¿ne jest wiêc u¶wiadomienie sobie, jak wa¿ne jest znalezienie odpowiedniego dla nas sposobu uczenia siê. W szczególno¶ci uczniom stawia siê wysokie wymagania i przekazuje ogrom tre¶ci do opanowania. Dlatego w drugiej po³owie maja uczniowie klas ITa, ITb, ITc i ITd wziêli udzia³ w zajêciach po¶wiêconych technikom szybkiego uczenia siê z szczególnym uwzglêdnieniem nauki jêzyków obcych.

Uczniowie zapoznali siê z podstawowymi informacjami dotycz±cymi funkcjonowania naszej pamiêci i dowiedzieli siê, jak w praktyczny sposób mog± tê wiedzê wykorzystaæ w nauce jêzyka obcego.   Ponadto otrzymali wskazówki, jak skutecznie uczyæ siê s³ownictwa, tworzyæ fiszki i karty s³ówek, asocjogramy itp. M³odzie¿ klas pierwszych zapozna³a siê równie¿ z pojêciem mnemotechnik i uczy³a siê, jak zastosowaæ metodê s³ów zastêpczych w zapamiêtywaniu nowych s³ówek.

Na koniec uczniowie odkrywali zasady tworzenia map my¶li i ich zalety w skutecznym sporz±dzaniu notatek i planowaniu powtórek.

Zajêcia odbywa³y siê w ramach programu Szko³y Promuj±cej Zdrowie.

Joanna Czepirska