Odkrywaæ nieznane, tworzyæ nowe

Uczniowie klas III i IV Technikum Informatycznego bior± udzia³ w projekcie pt.  "Odkrywaæ nieznane, tworzyæ nowe - program rozwijania zainteresowañ fizyk±". 
Projekt realizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapita³ Ludzki. Projekt wspó³finansowany przez Uniê Europejsk± w ramach Europejskiego Funduszu Spo³ecznego.

Zajêcia w ramach projektu:

Zajêcia 14 osobowych grup trwaj± 3 godziny w tygodniu, 2 godz. w pracowni fizycznej, 1 godz. w pracowni komputerowej (przygotowanie zajêæ, opracowanie wyników zajêæ, kontakt z innymi uczestnikami projektu). Na potrzeby projektu zosta³a utworzonaa platforma internetowa w oparciu o Moodle.

Znajduj± siê na niej informacje niezbêdne do prowadzenia zajêæ (program, zadania do wykonania, s³ownik terminów fizycznych, fizyczny s³ownik polsko-angielski, informacje o grupach i nauczycielach prowadz±cych zajêcia, fora u¿ytkowników, materia³y szkoleniowe).

Program jest realizowany przez trzy lata w III autonomicznych etapach. W ka¿dym etapie wszyscy uczniowie bior± dwukrotnie udzia³ w zajêciach na lokalnych uczelniach wy¿szych, 2 godz. wyk³ad, pokaz, 2 godz. zajêcia laboratoryjne, zwiedzanie uczelnianych pracowni fizycznych, zapoznanie siê z ofert± studiów.

Ka¿da grupa uczniowska, podzielona na 2 osobowe zespo³y przygotowuje propozycjê do¶wiadczenia fizycznego, które chcia³aby zaprezentowaæ i omówiæ na 3 dniowych warsztatach fizycznych. Najlepsze zespo³y w sumie 20 uczniów oraz 10 nauczycieli opiekunów (160 uczniów i 80 nauczycieli w ca³ym kraju) w danym regionie, bierze udzia³ w trzydniowych warsztatach Zobacz-Zbadaj-Zrozum. Pomoce dydaktyczne grupy przywo¿± ze sob±, mog± to byæ pomoce ze szkolnej pracowni fizycznej lub wykonane w³asnorêcznie.

Na podstawie wewnêtrznego konkursu przeprowadzonego na platformie projektu, 40 uczniów (najlepszych w ka¿dym regionie: po 1 z gimnazjum i szko³y ponadgimnazjalnej czyli 16 uczniów oraz 24, którzy uzyskali najwiêksz± ilo¶æ punktów, 12 z gimnazjum 12 ze szko³y ponadgimnazjalnej) bior± udzia³ w 5 dniowych warsztatach fizycznych w CERN w Genewie.

Tags