Polsko-niemiecka wymiana m³odzie¿y

Polsko-niemiecka wymiana uczniów zosta³a zapocz±tkowana przez nauczycieli  polonistów: Aleksandrê Adamiak i Ewê Balcerzak.

Uczniowie Zespo³u Szkó³ Ekonomicznych bior± udzia³ w wymianie m³odzie¿y z dwiema szko³ami w Niemczech.                                                               

z Berufsbildungszentrum w Diepholz – od 2007r.                                             
z Hildegardisschule w Münster – od 2008r.  

Wspólnie - podczas wymiany- zrealizowali¶my wiele projektów w Polsce i w Niemczech.

Nasze projekty s± wspierane finansowo przez Organizacjê Polsko – Niemieckiej Wspó³pracy M³odzie¿y oraz Starostwo Powiatowe.

ZREALIZOWANE PROJEKTY:

AUSGRABEN-EINGRABEN– 2007/2008 w DIEPHOLZ

SZKO£A CHLEBA- 2008/2009 w STAROGARDZIE GDAÑSKIM

TITUS– 2008/2009 w MÜNSTER

BA£TYCKI BURSZTYN– 2008/2009 w STAROGARDZIE GDAÑSKIM

CHRISTOPHORUS SEMINAR- 2008/2009 w DIEPHOLZ

PRZE£AMUJEMY STEREOTYPY- 2009/2010 w STAROGARDZIE GDAÑSKIM

TYPISCH DEUTSCH- TYPISCH POLNISCH- 2010/2011 w MÜNSTER

CZ£OWIEK- PRZYRODA- LAS- 2010/2011 w STAROGARDZIE GDAÑSKIM

ENERGIA ATOMOWA- POLITYKA ENERGETYCZNA W POLSCE I NIEMCZECH – 2011/2012 w MÜNSTER

OD GUTENBERGA DO E- BOOKA – 2011/2012 w STAROGARDZIE GDAÑSKIM

HISTORIA WSPÓ£CZESNA W OPARCIU O OSOBIST¡ HISTORIÊ Z ¯YCIA-WA¯NY PRZEDMIOT Z ¯YCIA MOICH DZIADKÓW WRAZ Z TOWARZYSZ¡C¡ MU HISTORI¡ 2012/2013 w MÜNSTER

HISTORIA WSPÓ£CZESNA W OPARCIU O OSOBIST¡ HISTORIÊ Z ¯YCIA-WA¯NY PRZEDMIOT Z ¯YCIA MOICH DZIADKÓW WRAZ Z TOWARZYSZ¡C¡ MU HISTORI¡ 2013/2014 w MÜNSTER

 LOSY NASZYCH BLISKICH WPISANE W HISTORIÊ II WOJNY ¦WIATOWEJ  - 2014/2015 w MÜNSTER

¦LADAMI MIEJSC PAMIÊCI O i I II WOJNIE ¦WIATOWEJ – 2014/ 2015 w STAROGARDZIE GDAÑSKIM

¦wiêta w Polsce i Niemczech - podobieñstwa i ró¿nice w tradycjach wielkanocnych i bo¿onarodzeniowych - 2016/2017 w Starogardzie Gdañskim 

 

 

W wymianie wziê³o udzia³  227 uczniów i wielu nauczycieli.

 

Wymiana m³odzie¿y jest okazj± do partnerskiego wspó³dzia³ania i prze³amywania stereotypów. M³odzi ludzie zyskuj± umiejêtno¶æ samodzielnego rozwijania nawi±zanych kontaktów i przyczyniaj± siê do wspó³pracy pomiêdzy obydwoma krajami.